ترجمه و ویرایش تخصصی متن و مقاله‌های میکروبیولوژی

متون مقالات رشته یا گرایش تخصصی میکروبیولوژی دارای کلمات و اصطلاحات تخصصی میان‌رشته‌ای و چندگرایشی هستند. مترجمی یا ویراستاری که یک متن میکروبیولوژی را از نظر تخصصی ویرایش یا ترجمه می‌کند بایستی دارای نگرش میان‌رشته‌ای بوده و در ترجمه متون بین‌رشته‌ای و چند گرایشی توانمند باشد. مقالات علمی در رشته یا گرایش میکروبیولوژی بهتر است با نگرش بین‌رشته‌ای ترجمه و ویرایش شوند.

در واقع ترجمه یا ویرایش تخصصی متن میکروبیولوژی علاوه بر مهارت ترجمه و آشنایی با زبان‌های فارسی و انگلیسی نیازمند برخورداری از دانش میکروبیولوژی یا رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط با آن زمینه علمی نیز است. گرایش میکروبیولوژی به شناخت میکروارگانیسم‌ها، مطالعه کاربرد باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها در صنایع مختلف زیست-پزشکی، نفتی، فلزات، بررسی نقش میکروب‌های بیماری‌زا در بیماری‌های مختلف می‌پردازد. یک محقق، دانشجو یا استاد این رشته یا گرایش به طور طبیعی با متون تخصصی و فنی میکروبیولوژی سروکار دارد. محیط کار یک متخصص یا پژوهشگر میکروبیولوژی کارخانه‌های تولید فرآورده‌های دارویی و نوترکیب، صنایع غذایی، صنعت نفت، طیف وسیعی از شرکت‌ها و مراکز فعال در زمینه استخراج فلزات، خوردگی و همچنین مراکز تشخیص طبی و آزمایشگاه‌ها است.

یک میکروبیولوژیست اگر اهل تحقیق باشد باید بتواند مقالات و گزارشات علمی دیگران را مطالعه و درک کند و به‌طور معمول بایستی بتواند حاصل تحقیقات خود را در زمینه میکروبیولوژی نوشته و منتشر کند. بنابراین آشنایی با ترجمه و ویرایش متون تخصصی میکروبیولوژی یک نیاز برای دانشجویان، استادان و محققان در حوزه دانش میکروبیولوژی است.

متون تخصصی مقاله‌ها و کتاب‌های علمی در زمینه میکروبیولوژی بهتر است توسط خود دانشجویان، محققان و نویسندگان ترجمه یا ویرایش شوند و ایده‌آل‌ترین حالت آن است که از ترجمه نرم‌افزاری استفاده نشود. با این وجود برخی عوامل ممکن است در کار باشند که شما به عنوان یک میکروبیولوژیست امکان انجام ترجمه یا ویرایش متن تخصصی خودتان را پیدا نکنید. در چنین وضعیتی ما در گروه ترجمه و ویرایش بن‌واژه می‌توانیم در کنارتان باشیم. شما می‌توانید برای کار ترجمه و ویرایش متون تخصصی میکروبیولوژی خودتان، از انواع خدمات ما استفاده کنید. ترجمه، ویرایش زبان فارسی و انگلیسی، بازنویسی منابع، ویرایش متن ترجمه‌شده شما و غیره، بخشی از توانمندی‌های اعضای تیم ما هستند. برای اطلاع از نحوه درخواست انجام ترجمه مقاله یا ویرایش به این صفحه رجوع کنید:

سفارش ترجمه و ویرایش

استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر منبع و پیوند به صفحه مربوط به آن مطلب مجاز است.