متون مقالات رشته یا گرایش‌های مختلف علوم پایه پزشکی تخصصی، چندگرایشی و پر از اصطلاحات پزشکی مبتنی بر پیشرفت‌های جدید علم پزشکی هستند. مترجمی یا ویراستاری که یک متن علوم پایه پزشکی را از نظر تخصصی ویرایش یا ترجمه می‌کند بایستی واژگان تخصصی را در آن گرایش به‌خوبی بشناسد و با اصطلاحات روز آشنا باشد. مقالات علمی در رشته یا گرایش‌های علوم پایه پزشکی بهتر است با اشراف به ادبیات علمی روز در آن گرایش و با نگرش میان‌رشته‌ای ترجمه و ویرایش شوند.

در واقع ترجمه و ویرایش متون تخصصی پزشکی علاوه بر مهارت ترجمه و آشنایی با زبان‌های فارسی و انگلیسی نیازمند برخورداری از دانش علوم پایه پزشکی یا رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط با آن زمینه علمی نیز است. گرایش‌های علوم پایه پزشکی به تشخیص و درمان بیماران، یافتن روش‌های جدید درمانی، مطالعه بیماری‌های نوظهور در ابعاد مختلف سلولی و مولکولی و غیره می‌پردازد. یک محقق، دانشجو یا استاد این رشته یا گرایش‌ها به طور طبیعی با متون تخصصی و فنی علوم پایه پزشکی سروکار دارد. محیط کار یک متخصص یا پژوهشگر علوم پایه پزشکی بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش پزشکی، درمانگاه‌ها، خانه‌های بهداشت، آزمایشگاه‌ها، پژوهشگاه‌های علوم پزشکی، و غیره است.

به‌طور کلی متخصص علوم پزشکی در گرایش‌های مختلف اگر اهل تحقیق باشد باید بتواند مقالات و گزارشات علمی دیگران را مطالعه و درک کند و به‌طور معمول بایستی بتواند حاصل تحقیقات خود را در زمینه علوم پایه پزشکی نوشته و منتشر کند. بنابراین آشنایی با ترجمه و ویرایش متون تخصصی علوم پایه پزشکی یک نیاز برای دانشجویان، استادان و محققان در حوزه دانش علوم پایه پزشکی است.

متون تخصصی مقاله‌ها و کتاب‌های علمی در زمینه علوم پایه پزشکی بهتر است توسط خود دانشجویان، محققان و نویسندگان ترجمه یا ویرایش شوند و ایده‌آل‌ترین حالت آن است که از ترجمه نرم‌افزاری استفاده نشود. با این وجود برخی عوامل ممکن است در کار باشند که شما به عنوان یک متخصص علوم پزشکی در گرایش‌های مختلف امکان انجام ترجمه یا ویرایش متن تخصصی خودتان را پیدا نکنید. در چنین وضعیتی ما در گروه ترجمه و ویرایش بن‌واژه می‌توانیم در کنارتان باشیم. شما می‌توانید برای کار ترجمه و ویرایش متون تخصصی علوم پایه پزشکی خودتان، از انواع خدمات ما استفاده کنید. ترجمه، ویرایش زبان فارسی و انگلیسی، بازنویسی منابع، ویرایش متن ترجمه‌شده شما و غیره، بخشی از توانمندی‌های اعضای تیم ما هستند. برای اطلاع از نحوه درخواست انجام ترجمه یا ویرایش به این صفحه رجوع کنید:

سفارش ترجمه و ویرایش

استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر منبع و پیوند به صفحه مربوط به آن مطلب مجاز است.